Kugelhopf, pastis tipic Alsàcia, Alt Rin, França




Kugelhopf

Preparació
Posar les panses en una mica d'aigua calenta. Fes un munt amb la farina tamisada. Dilueix el llevat en 3 cl de llet calenta. Incorpora el llevat una mica de farina. Deixa’l que puji fins que dupliqui la mida. Escorre les panses i imprégnalas en farina. Barreja la llet, la sal, el sucre, la mantega i les panses. Barreja-ho bé. Afegeix els ous un a un. Barreja la pasta i deixa que puji durant 20 minuts en un entorn temperat. Unta amb mantega un motlle, treballa de nou la pasta i avoca-la en el motlle. Deixa que la pasta puji fins a la vora del motlle i possar al forn durant 45 minuts.

Ingredients
- 500 gr de farina
- 75 gr de sucre
- 1 pessic de sal
- 150 gr de mantega
- 2 ous
- 150 g de panses de Corint
- 1 / 4 l de llet
- 20 g de llevat de fleca

1 comentari:

Margarida ha dit...

Jo l'acostumo a fer a casa, i ens agrada molt. La meva recepta és molt semblant, però m'agrada posar-hi també ametlles, perquè si només el fes amb panses una filla meva no el tastaria. Potser un dia posaré la recepta al meu bloc, que veig que segueixes. T'ho agraeixo molt.
T'he de dir que tots els teus reportatges són molt interessants.Les fotografies, a més a més, són d'autèntic professional!
Una abraçada!